GA slår et slag for det klassiske magasin

Magasinoplagene svinder til fordel for digitale versioner. Derfor spytter Grafisk Arbejdsgiverforening over 10 mio. kr. i en kampagne for tryksagerne.

Printmagasiner kan noget, som apps, pdf'er og digitale nyhedsbreve ikke kan - og er derfor stadig et værdifuldt element i kommunikations-værktøjskassen. 

Det budskab vil Grafisk Arbejdsgiverforening (GA) gerne sende ud i en tid, hvor flere fagblade, kundeblade, B2B-magasiner og medlemsmagasiner bliver konverteret til digitale formater eller barberet ned i antal. 

Derfor har GA i denne uge udsendt 2.500 eksemplarer af magasinet MAG2012 ud til kommunikations- og marketingschefer. 

"Der er en tendens til, at folk synes, at det er nemmere og billigere at sende stof ud online. Vi vil gerne minde om, at der er nogle fordele ved det trykte medie. Det har en særlig effekt og giver fordybelse og for at fortælle historierne anderledes," siger Anne Birkelund, kommunikationschef i GA.

MAG2012, der er et magasin om magasinformatet, er den del af GA's treårige kampagne for tryksagen. Den blev lanceret i marts sidste år og har et budget på over 10 mio. kr. 

Anne Birkelund understreger, at GA ikke er maskinstormere. Kampagnen er ikke en modstand mod de digitale formater, men derimod en påmindelse om, at de trykte medier hører hjemme som en del af mediemikset, siger hun. 


 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også