Egmont: Plads til slankevækst

Slankemarkedet er kommet for at blive, og det netop opkøbte De Danske Vægtkonsulenter skal vokse, siger Egmont.

Egmont har netop opkøbt resten af slanke-foretningen De Danske Vægtkonsulenter (DDV), som mediehuset i forvejen ejede 80 pct. af.

Egmont har nu helt overtaget et selskab, der de seneste år har givet beskedne overskud  - under 100.000 kr - og sidste år havde et underskud på 1,2 mio. kr. 

Men Egmont har klare forventninger til vækst i DDV, siger Torsten Bjerre Rasmussen, adm. direktør i Egmont Magasiner.

"Hele slankeområdet er kommet for at blive, og det er også relateret til andre områder, der bidrager med væsentlige indholdselementer til vores forretning," siger han til MediaWatch.

DDV, der blev stiftet af Inge Kauffeldt i 1981, udvikler slankeprogrammer, -kogebøger og -kurser og sælger desuden en række produkter som sukkerfrit slik, sødemiddel etc. 

Og det marked vil Egmont med DDV på hånden gerne have en større bid af. 

"Det er et marked med meget hård konkurrence, men vi har mulighed for at udvide vores position. Der er et voksende antal mennesker, der ligger med et interesseområde inden for de produkter, DDV tilbyder. Vi har i forvejen en stor andel af markedet, men vi kan godt blive endnu større," siger Torsten Bjerre Rasmussen, der understreger, at DDV vil blive videreført som selvstændigt brand. 

Hvorvidt selskabet forventes at give overskud i 2012, vil den adm. direktør dog ikke kommentere på.

- JHT 

 


 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også