MediaWatch

Nyt gratismagasin om brætspil

Brikker&Bræt skal udkomme tre gange om året og distribueres via boghandlere.

Nyt gratismagasin, 'Brikker&Bræt', sætter fokus på en klassisk fritidsbeskæftigelse i fremgang; brætspil. 

I spidsen for magasinet, der udkommer første gang i dag, står Kim Dorff, der også står bag spilmagasinet Gameplay.

”Der udkommer mere end 200 brætspil i Danmark – om året. Vi spiller dem med familien, når vi er små. Vi spiller dem med venner, når vi bliver ældre. Og vi spiller dem med vores børn, når vi bliver voksne. Brætspil har et samlende, socialt element, som få andre underholdningsformer har – og alligevel får de ikke meget spalteplads i medierne. Det ville vi gerne rette op på med Brikker&Bræt”, siger chefredaktør Kim Dorff i en pressemeddelelse.

Brikker&Bræt er planlagt til at udkomme tre gange om året i 30.000 eksemplarer og bliver distribueret gennem bogkæder som Bog&Idé, Arnold Busck, Bøger og Papir samt mindre, selvstændige forhandlere.
Redaktionelt er fokus på livsstilsartikler, købeguides og "skæve interviews", hedder det.

- lR

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs