MediaWatch

DJ: Annonceomsætning svigter fagblad

Fagbladet Journalisten ligger en 500.000 kr. under budget i annonceomsætning i 1. halvår 2012.

Den generelt vigende annonceomsætning på print har ramt fagbladet Journalisten i 1. halvår, hvor annonceindtægterne ligger en halv mio. kr. under budget. Det skriver Journalisten.dk.

"Det går ikke så godt som ventet med annonceindtægterne. For at kunne leve op til budgettet, er der på nuværende tidspunkt en negativ afvigelse på omkring en halv million kroner på annoncer, og det er især Pressekontakten (oversigt over pressekontakter og kommunikationsfolk, red.), der er ramt. Men vi har håb om, at noget af det bliver hentet ind i andet halvår. Der er en ny annoncestrategi, som først rigtigt virker her efter sommerferien," siger direktør i Dansk Journalistforbund, Linda Garlov, til Journalisten.dk.

Hun understreger, at færre indtægter på Journalisten ikke umiddelbart betyder færre midler til fagbladet. Forbundet ligger samlet set over budget i 1. halvår, der har budt på en medlemstilgang på tre pct. og kontigentindtægter på 32 mio. kroner.

- LR 

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs