Søndag fyrer fotomodellerne

Voksne kvinder skal inspireres af voksne kvinder. Det mener ugebladet Søndag, der fremover skifter fotomodellerne på modesiderne ud med "almindelige smukke kvinder med masser af udstråling" over 40 år.

Voksne kvinder skal inspireres af voksne kvinder. Det mener ugebladet Søndag, der fremover skifter fotomodellerne på modesiderne ud med "almindelige smukke kvinder med masser af udstråling" over 40 år.

”Før fik vi jævnligt henvendelser fra læsere, som ikke kunne forstå, hvorfor det skulle være purunge piger, der viste dem, hvordan de som modne kvinder kunne klæde sig smart. Ville vi ikke være bekendt at vise tøjet på kvinder, som de ser ud, når de har levet liv bag sig, lød nogle af reaktionerne. Og jo, det er jo netop noget af det, Søndag skal gøre. Vise hvor inspirerende og smarte modne kvinder er," siger Søndags chefredaktør Stinne Bjerre i en pressemeddelelse.

Tiltaget ligger i forlængelse af Aller Medias initiativ ”Primetime Kvinder”, der har som formål at skabe debat om opfattelsen af modne kvinder, som koncernen mener er en overset forbrugermålgruppe blandt annoncørerne.

”Kvinder 40+ er mere sunde, stærke, veluddannede og velstillede, end de nogensinde har været før. De kontrollerer størstedelen af den danske formue og tager 80 pct. af alle købsbeslutninger. Vi vil gerne som medie signalere, at vi er bevidste om dette og derfor bruger modeller, som kvinderne kan identificere sig med,” siger Stinne Bjerre.

Ifølge meddelelsen er initiativet, der blev taget for et par måneder siden, blevet modtaget rigtig godt af læserne.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også