Global: WSJ-magasin dropper print

CBS Corp. angriber Disneys sports radio
CBS Corp. lancerer nu en sportsradio, der skal konkurrere med Walt Disney’s ESPN Radio. Det er endnu et eksempel på broadcastere der kæmper for at kapitalisere på sportsindhold, der har et stort, loyalt publikum af mænd, der gerne vil følge med live. Ifølge Wall Street Journal vil lanceringen give CBS Sports Radio adgang til 10 mio. lyttere i USA.
CBS Corp. angriber Disneys sports radio
CBS Corp. lancerer nu en sportsradio, der skal konkurrere med Walt Disney’s ESPN Radio. Det er endnu et eksempel på broadcastere der kæmper for at kapitalisere på sportsindhold, der har et stort, loyalt publikum af mænd, der gerne vil følge med live. Ifølge Wall Street Journal vil lanceringen give CBS Sports Radio adgang til 10 mio. lyttere i USA. Centaur Media vil købe e-commerce firma
Det britiske mediehuset Centaur Media, der udgiver business to business-magasinerne Marketing Week og The Lawyer, vil overtage e-commerce og marketing bureauet Econsultancy. Med en købssum på 50 mio. pund for det britiske bureau er det Centaur Medias største investering til dato og markerer et strategisk skift for Centaur, der gerne vil fokusere mindre på traditionel print-forretning og mere på digital og event-baserede markeder. Ifølge the Guardian er købet endnu ikke godkendt af aktionærerne.   Wall Street Journal magasinet SmartMoney dropper print
Faldende annonceindtægter har ført til at Smart Money, der er Wall Street Journals magasin om privatøkonomi, stopper printudgaven og fra nu af kun udkommer online fra september. Annonceindtægterne faldt med 17,4 pct. for SmartMoney, der har et oplag på 800.000 eksemplarer skriver Paidcontent.org . SmartMoney blev lanceret i 1992 og ejes af Dow Jones.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu