Media Movers efter vækstår: 2012 bliver endnu bedre

For tre år siden var bundlinjen rød. Forrige år gik selskabet i plus med 25.000 kr., og sidste år var resultatet 660.000 kr. Det går godt for Media Movers, der leverer journalistisk indhold til mediehuse og virksomheder. "Vores forventninger er, at i år bliver bedre end 2011. Vi har haft en stabil vækst de seneste år, og det vil fortsætte," siger Jesper Laursen, direktør i Media Movers.

For tre år siden var bundlinjen rød. Forrige år gik selskabet i plus med 25.000 kr., og sidste år var resultatet 660.000 kr.

Det går godt for Media Movers, der leverer journalistisk indhold til mediehuse og virksomheder.

"Vores forventninger er, at i år bliver bedre end 2011. Vi har haft en stabil vækst de seneste år, og det vil fortsætte," siger Jesper Laursen, direktør i Media Movers.

Fokus på bundlinjen
Bureauet, der leverer journalistisk indhold og producerer magasiner til især store dagbladshuse som Jyllands-Posten og Berlingske, blev oprettet i slutningen af 2008 og har på få år bidt sig fast i markedet. 2011-regnskabet viste, at virksomheden var begyndt at tjene penge, da årsresultatet steg fra 25.000 kr. til 660.000 kr.

"Vi har haft fokus på bundlinjen i 2011. Det giver sig selv, at 25.000 kr. var lige i underkanten. Men det er en ny virksomhed, og der har været masser af investeringer - men i 2011 har vi investeret mindre og set mere fremad," siger Jesper Laursen, der oplyser, at årets resultat i runde træk landede som budgetteret.

Toplinjen løber hurtigst
Han fortæller, at der for 2012 især er forventninger til toplinjen - i kraft af en forventet kundetilgang. I 2011 voksede Media Movers bruttoresultat med 21 pct. til 5,2 mio. kr. I år vil den vokse mere. Bundlinjen vil følge med med en vækst, der med Jesper Laursens ord er "fornuftig".

Media Movers har flere kunder blandt både de store og mellemstore mediehuse. Blandt andre er Jyllands-Posten og Berlingske store kunder, som køber magasiner og tillæg hos bureauet. Det er især avishusenes økonomi, der tynger lidt på bundlinjen - for selv om Media Movers får mere at lave, stiger priserne ikke.

"Vi oplever jo også, at der er et pres på indtjeningen og på overskudsgraden. Vores kunder er pressede, og det smitter af på de priser, vi får. Så selv om vi vokser, vokser overskudsgraden desværre ikke helt så hurtigt," siger Jesper Laursen.

Mere fokus på det digitale
Der har været vækst på alle produkttyper i 2011, men især de digitale produkter er vokset, siger Jesper Laursen.

"Det er væsenligt, at vi vokser meget digitalt. Det er både sociale medier og web-tv. Desuden har vi fået et par kunder med globale opgaver, det er noget nyt og åbner nogle perspektiver for os," siger han.

Media Movers har 15 fuldtidsansatte og henter omkring en tredjedel af produktionen hos freelancere. Selskabet regner med, at væksten og nye kunder vil medføre, at det skal ansætte en ny redaktør i sensommeren.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også