Egmont er image-duks

Egmont er Danmarks image-duks blandt danske medievirksomheder - i hvert fald hvis man spørger 3700 erhvervsledere. Det har Belingske Nyhedsmagasin gjort, der i dag udkommer med den årlige imageanalyse, Image 2012, der ranglister 140 danske virksomheder med den bedste profil udadtil.

Egmont er Danmarks image-duks blandt danske medievirksomheder - i hvert fald hvis man spørger 3700 erhvervsledere. Det har Belingske Nyhedsmagasin gjort, der i dag udkommer med den årlige imageanalyse, Image 2012, der ranglister 140 danske virksomheder med den bedste profil udadtil.

Egmont er hoppet fra plads nr. 63 sidste år til top 50 i år med en plads som nr. 49. Dagbladshusene JP/Politikens Hus og Berlingske Media går hver ti pladser tilbage fra hhv. plads nr. 43 i 2011 til nr. 53 i 2012 og for Berlingske Media et fald fra nr. 53 til nr. 66. Aller Media rykker til gengæld tre pladser op til nr. 80, mens både TV 2 og DR kommer ind i top 100-varmen som hhv. 93 og 98 - en pæn forbedring for begge i forhold til 2011.

Journalisten.dk giver redaktør på Berlingske Nyhedsmagasin, Claus Skovhus, sit bud på baggrunden for mediehusenes placering og bevægelser på listen - læs det her.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også