MEC: Annoncører er klar til tabletmagasiner

Apples Ipad og andre tablets er nu så udbredt i Danmark, at det er tid til, at magasinhusene tager springet og lancerer udgivelser kun til tabletter. Sådan lyder meldingen fra mediebureauet MEC i dagens Børsen: ”Brugerne skal være parate, og annoncørerne skal være klar. Og det er vores fornemmelse, at det er de – også til rene tablet-udgivelser,” siger printmanager i MEC, Sine Hermansen. Men magasinerne tøver med at gå ind på markedet.

Apples Ipad og andre tablets er nu så udbredt i Danmark, at det er tid til, at magasinhusene tager springet og lancerer udgivelser kun til tabletter. Sådan lyder meldingen fra mediebureauet MEC i dagens Børsen:

”Brugerne skal være parate, og annoncørerne skal være klar. Og det er vores fornemmelse, at det er de – også til rene tablet-udgivelser,” siger printmanager i MEC, Sine Hermansen.

Men magasinerne tøver med at gå ind på markedet.

”Hvis man forestiller sig rene tabletproduktioner, tror jeg stadig, vi skal tre til fem år ud i fremtiden. Vi er under strukturelt pres, men vi har nogle år til at løse udfordringerne med at konvertere til en mere digital forretningsmodel,” siger Torsten Bjerre Rasmussen, adm. direktør for Egmont Magasiner, til Børsen.

Han fortæller, at forlaget udgiver Euroman på både print og Ipad, og at det går fornuftigt, men også "at det ikke er revolutionerende endnu”.

Flere forlagshuse mener desuden, at 2012 bliver fattigt på nye printmagasiner - i stedet har branchen branchen fokus på at konsolidere de eksisterende udgivelser.

- TBC
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også