MediaWatch

Ekkos ‘Let’s get lost’-nummer gav oplagsgevinst

Filmmagasinet Ekkos dvd-udgivelse af 90’er kultfilmen ‘Let’s get lost’, har været det bedst sælgende nummer i løssalg og øgede salget med 50 pct.

Redaktionen på filmmagasinet Ekko så åbenbart rigtigt, da den vurderede, at der ville være en efterspørgsel på en særudgave, som inkluderede en dvd-udgave af Jonas Elmers 90’er-debutfilm ‘Let’s get lost’ med blandt andre Martin Kongstad og Sidste Babett Knudsen på rollelisten.

“Det er gået usædvanlig godt med salget af nummer 55. Det er blevet vores suverænt bedst sælgende nummer i løssalg, og det har solgt 49 pct. mere end et gennemsnitligt Ekko-nummer,” oplyser Ekkos chefredaktør Claus Christensen i en mail til Mediawatch. Han vil dog ikke sætte præcise tal på.

Let’s get lost-udgaven har desuden solgt 21 pct. mere end det hidtil bedst sælgende Ekko-nummer, som bød på dvd'en Nordic Short Films med verdenspremieren på Lars von Triers ufuldendte
Dimension.

Claus Christensen mener, at det skyldes en omfattende medieomtale af Ekkos initiativ med at finansiere bearbejdningen af filmen, så den kunne udkomme på dvd. Udgifterne til det, betyder dog, at Ekko ikke har tjent på mersalget.

“Udgiften for restaureringen, som Ekko betalte, overstiger indtægterne fra salget af bladet og crowdfunding. Men udgivelsen har givet en masse omtale af Ekko og en goodwill, som er guld værd og svær at opgøre i penge,” vurderer Claus Christensen, som kalder udgivelsen det Ekko-projekt, han er “mest stolt af”, da kvartalsmagasinets formål er at skabe formidling om filmkunsten.

- TBH

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere