CW: 85 pct. af forretning er online

Computerworlds oplag blev halveret i seneste måling. Men det bekymrer ikke chefredaktør Line Ørskov, for papiret fylder ganske lidt i forretningen.
MediaWatch

Computerworld topper listen over printmedier, der har mistet mest oplag i anden halvdel af 2011 i forhold til samme periode året før. Oplaget blev nemlig reduceret med knap 50 pct. til 4.564.

Tidligere på året blev avisen Computerworld relanceret og udgivlsesfrekvensen blev halveret fra at udkomme ugentligt til kun hver anden uge. Chefredaktør Line Ørskov forklarer, at fokus har flyttet sig fra print til digitalt.

“85 pct. af Computerworlds forretning er i dag online, og det er der, vores fokus ligger. Det printede fylder ganske lidt i forretningen og dem, der har avisen i abonnement, bliver stadig færre, da de læser Computerworld online,” forklarer hun i en mail til Mediawatch.

Derudover hænger oplagsfaldet også sammen med, at en aftale mellem Computerworld og Dansk IT (DIT), hvor medlemmer af DIT automatisk var abonnenter er gået fra at være tvungen til at være en frivillig ordning.

“Det er sket samtidig med, at vi har ryddet ud i gratisterne,” tilføjer Line Ørskov.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også