MediaWatch

CW: 85 pct. af forretning er online

Computerworlds oplag blev halveret i seneste måling. Men det bekymrer ikke chefredaktør Line Ørskov, for papiret fylder ganske lidt i forretningen.

Computerworld topper listen over printmedier, der har mistet mest oplag i anden halvdel af 2011 i forhold til samme periode året før. Oplaget blev nemlig reduceret med knap 50 pct. til 4.564.

Tidligere på året blev avisen Computerworld relanceret og udgivlsesfrekvensen blev halveret fra at udkomme ugentligt til kun hver anden uge. Chefredaktør Line Ørskov forklarer, at fokus har flyttet sig fra print til digitalt.

“85 pct. af Computerworlds forretning er i dag online, og det er der, vores fokus ligger. Det printede fylder ganske lidt i forretningen og dem, der har avisen i abonnement, bliver stadig færre, da de læser Computerworld online,” forklarer hun i en mail til Mediawatch.

Derudover hænger oplagsfaldet også sammen med, at en aftale mellem Computerworld og Dansk IT (DIT), hvor medlemmer af DIT automatisk var abonnenter er gået fra at være tvungen til at være en frivillig ordning.

“Det er sket samtidig med, at vi har ryddet ud i gratisterne,” tilføjer Line Ørskov.

- TBH

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs