Læsertal: Her er de ti mest læste magasiner

Bonnier Publications kan prale af at være repræsenteret med hele tre titler på top ti listen over de meste læste magasiner i landet, ifølge de seneste halvårstal fra Gallup. Det gælder gratismagasinet Idényt, der indtager en førsteplads med 1,455.000 millioner læsere, Illustreret Videnskab med 518.000 månedlige læsere og Bo Bedre med 436.000 læsere.
MediaWatch

Bonnier Publications kan prale af at være repræsenteret med hele tre titler på top ti listen over de meste læste magasiner i landet, ifølge de seneste halvårstal fra Gallup.

Det gælder gratismagasinet Idényt, der indtager en førsteplads med 1,455.000 millioner læsere, Illustreret Videnskab med 518.000 månedlige læsere og Bo Bedre med 436.000 læsere.

Efter flere målinger med kraftige fald, peger også den seneste fra Gallup, som har justeret sin metode og blandt andet øget antallet af respondenter, i den rigtige retning.

Kun Idényts læsertal går en halv procent tilbage, mens der er vækst for alle de øvrige ni titler. Størst vækst har Bo Bedre med en fremgang på 14,4 pct.

Den største ikke-gratis-titel med lidt over en million læsere er Samvirke, som udgives af FDB og har lidt over en million læsere. I bunden over de største titler er Forbrugermagasinet Tænk og hjemløseavisen Hus Forbi.

Ser man alene på betalingsmagasiner fra de tre største udgivere Bonnier, Aller Media og Egmont er det fortsat Bonnier der dominerer i kraft af at udgive flest titler. Med på den liste er I Form (309.000), M! (244.000), National Geographic (222.000), Gør det Selv (221.000), Historie (203.000) og Bil Magasinet (195.000).

Egmont sniger sig også ind på listen med Jumbobog (215.000) fra Serieforlaget og Euroman (183.000). Fra Aller Media er Mad & Bolig (182.000) også med på listen over de ti mest læste magasiner fra de tre store udgivere.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også