FB-gruppe kræver "intelligent dameblad"

Målsætningen for en ny Facebook-gruppe kaldet 'intelligent dameblad' er at gå sammen om at skabe et bud på netop det. Bag gruppen står Dorthe Meyer, som fik ideen i kølvandet på Benjamin Medias lancering af magasinet 'Liv' til kvinder 40+, skriver hun på gruppens Facebook-side.
MediaWatch

Målsætningen for en ny Facebook-gruppe kaldet 'intelligent dameblad' er at gå sammen om at skabe et bud på netop det.

Bag gruppen står Dorthe Meyer, som fik ideen i kølvandet på Benjamin Medias lancering af magasinet 'Liv' til kvinder 40+, skriver hun på gruppens Facebook-side.

"Desværre blev det en fuser. Det handler kun om mode, makeup, sundhed og et par enkelte interviews med kendte," skriver Dorthe Meyer og tilføjer, at hun mener, at dameblade er "et udtryk for et forfærdeligt kvindesyn".

"Jeg efterlyser et gennemarbejdet magasin for kvinder med intelligente og dybdeborende artikler, hvor det ikke kun er kendtes hjem og garderober vi skal læse om," fortsætter hun og følger op med en invitation til debat om, hvad et nyt blad skal indeholde, og hvordan det kan blive en realitet.

Eksempelvis kunne en netudgave være afsættet, skriver Dorthe Meyer.

Debatten om indholdet i magasiner og ugeblade til kvinder har raset i længere tid med blandt andre Berlingske-bloggeren Anne Sophia Hermansen som kritiker af bladene, som ifølge hende og andre debattører ligger langt under standarden for Euroman, som er målrettet mænd.

Aller Media-redaktør Lizl Rand har blandt andet forsvaret kvindemedierne med, at de fokuserer på bestemte områder af kvindelivet, mens kvinders behov for indhold om økonomi og politik med mere dækkes af andre medier såsom Børsen.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også