"Det kommercielle kammede over"

En undercover-historie fra den voldelige hooligan-kultur var et af de eksperimenter, der gjorde, at tiden på gratismagasinet Chili tændte Miki Mistratis journalistiske ild. Det skriver Journalisten.dk, efter at Aller Media tidligere på ugen annoncerede, at gratismagasinet udkommer for sidste gang i februar. Det blev lanceret i 1986 af andre ejere.
MediaWatch

En undercover-historie fra den voldelige hooligan-kultur var et af de eksperimenter, der gjorde, at tiden på gratismagasinet Chili tændte Miki Mistratis journalistiske ild. Det skriver Journalisten.dk, efter at Aller Media tidligere på ugen annoncerede, at gratismagasinet udkommer for sidste gang i februar. Det blev lanceret i 1986 af andre ejere.

Savner eksperimenter
I dag er Miki Mistrati nyhedschef på Ekstra Bladet, og han savner den mulighed for journalistiske eksperimenter, som Chili gav mulighed for, da han arbejdede for bladet i 1990erne. Det undrer ham dog ikke, at bladet ikke klarede skærene.

"Det kommercielle kammede over. Det blev for meget reklame og for lidt indhold, og det gider unge mennesker ikke. De har sikkert også haft svært ved at rekruttere unge talenter," siger Miki Mistrati til Journalisten.dk og tilføjer: 

"Det er skide ærgerligt, at det lukker, men de ligger som de har redt. De skulle have taget de unge mere seriøst. Der har været gode artikler i nyere tid, men de glemte at være talerør for de unge."

Ifølge kommerciel direktør Jesper Ulsø skyldes lukningen, at annoncørerne er forsvundet fra gratismedierne til de helt unge, og at distributionen af magasinet derfor blev for dyrt.

Chili har 153.000 læsere ifølge den seneste halvårsmåling fra Gallup.

- TBH

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også