Egmont lancerer madblad

‘Hjemmets bedste mad’, der udkommer første gang 30. januar, er et nyt månedsblad fra Egmont til en rund 20’er. Det er, som navnet antyder, en udløber af madopskrifterne i ugebladet Hjemmet, som har et ugentligt oplag på omkring 125.000. Måneds-madplan
Bladet på 72 sider rummer blandt andet en madplan for en måned og dækker alt fra bagværk til festmad og grønne retter, skriver Egmont i en pressemeddelse.
MediaWatch

‘Hjemmets bedste mad’, der udkommer første gang 30. januar, er et nyt månedsblad fra Egmont til en rund 20’er.

Det er, som navnet antyder, en udløber af madopskrifterne i ugebladet Hjemmet, som har et ugentligt oplag på omkring 125.000.

Måneds-madplan
Bladet på 72 sider rummer blandt andet en madplan for en måned og dækker alt fra bagværk til festmad og grønne retter, skriver Egmont i en pressemeddelse.

”Det her er bladet til alle, der elsker mad, men ikke har behov for at kaste sig ud i den nyeste halmrøgede rugbrødscrouton med Earl Gray-skum. I Hjemmets bedste Mad handler det om lækre retter, der er nemme at gå til, og som passer til årstider og højtider. Og så gør vi det nemt i hverdagen med en madplan for en hel måned,” siger chefredaktør Bjarne Ravnsted, som også er chefredaktør for ugebladet Hjemmet i en meddelelsen.

Aller også til genbrug
Tidligere på måneden lancerede Aller Media et lignende koncept med månedsmagasinet ‘Det bedste fra Familie Journal’, hvor indholdet fra ugebladet bliver pakketeret på en ny måde og sendt på gaden som et magasin med forskelligt tema fra måned til måned.

Ligesom med Egmonts Hjemmet giver det forlagene mulighed for at sende nye produkter på gaden med udgangspunkt i et kendt brand til en allerede veletableret målgruppe og til en langt lavere udviklings- og produktionspris, end hvis der var tale om et bladkoncept med helt nyt indhold.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også