Global: Daily deals rykker ud i bybilledet

Groupon er klar med nyt daily deal-koncept, Forbes vil belønne journalister for at være socialt aktive og ny app vil fremme ‘medieloyalitet’...
MediaWatch

 

Groupon indtager kioskerne
Åbenbart er det ikke længere nok at fylde forbrugernes inbox med digitale kupon-tilbud, nu rykker daily deal-giganten Groupon også ind i de amerikanske kiosker, hvor kunderne vil få vist tilbud på diverse touchscreens med tilbud, der er målrettet det område, kiosken befinder sig i, ifølge Chicago Sun-Times. Hvem af de danske daily deal-udbydere er først med et samarbejde med 7-eleven-kioskerne?

Forbes vil belønne indsats på sociale medier
Erhvervsmediet Forbes udvider sin indsats for at få delingen af sit indhold online i gang. Først blev digitale bidragydere til Forbes.com som journalister, forfattere og akademikere tilbudt “incitamentsaflønning”, det vil sige betaling efter hvor stort og hvor loyalt et publikum, de kunne opbygge. Nu bliver den model udvidet til fast personale og snart også til print. Freelance-journalister vil blive betalt for at skrive en artikel, men derudover kan de få ekstra betaling for at fortsætte spredningen af historierne online, skriver Forbes.com.

Google: Web-økonomi bliver fordoblet i 2016
Google spår, at web-økonomien i G20-landene vil være dobbelt så stor om fire år. Det svarer til en vækst fra 2,3 billioner dollar til 4,2 billioner dollar. Væksten vil især være drevet af stigningen i adgangen til mobilt internet, skriver Bbc.co.uk.

Facebook hyrer Bloomberg-journalist som chefredaktør
Facebook kan være tættere på en ambition om at blive et nyhedsmedie. I hvert fald har den sociale medie-gigant hyret Dan Fletcher, som tidligere har været social medie-redaktør på Bloomberg. Han skal være chefredaktør for Facebook, skriver Businessinsider.com.

Ny app belønner sofakartoflerne
Lad dit medieforbrug på Iphones og Ipads overvåge med ny app og tjen penge på at være passiv mediemodtager. Nogenlunde sådan lyder tilbuddet fra Viggle, der har udviklet softwaren til den gratis app, som man kan slå til, så den følger, hvad man som forbruger ser og lytter til. App’en skal virke loyalitetsskabende, fordi den belønner brugeren med cirka to point per minut. Optjener man 7.500 point, får man fx et gavekort på fem dollar til at bruge på Burger King, Starbucks, Itunes eller lignende. Man kan også få ekstra point ved at følge bestemte tv-shows. Målet med at øge loyaliteten er at sikre tv-selskaberne flere seere - og dermed flere annoncører - til deres programmer. Det skriver News.yahoo.com.

CNN har succes på digitale platforme
I gennemsnit havde CNN mere end 73 millioner unikke brugere til sine digitale online og mobile platforme i 2011. I gennemsnit for hver måned sidste kunne nyhedskanalen notere sig, at der var blevet trykket play på over 101 millioner videoer. Det er en vækst på ti pct. i forhold til det månedlige gennemsnit for 2010, skriver Broadcastingcable.com.

Coca Cola-isbjørn er stjernen i social medieoffensiv til Super Bowl
Nordisk Film har ikke monopol på isbjørnen som varemærke, den har Coca Cola også sat sig tungt på, når en computeranimeret en af slagsen skal sælge sukkervandet i forbindelse med årets Super Bowl. Den bliver samtidig et vigtigt led i en ny social medie-kampagne i forbindelse med sportsbegivenheden. Isbjørne vil blandt andet optræde i en videostreming, som kører under Super Bowl på sitet CokePolarBowl.com, som er hostet inden for Facebook. Super Bowl samler den amerikanske nation og får derfor også annocørerne på tæerne. Kommer der lidt for sexede reklamer, vil en af voksenbjørnene blandt andet dække øjnen på en bjørneunge og interagere på anden vis med, hvad der foregår live på tv-skærmen. Den ekstra indsats rundt om tv-reklamerne er nødvendig, for 30 sekunders tv-reklame i Super Bowl-afviklingen koster 3,5 mio. dollar. Det skriver Usatoday.com.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også