Berlingske relancerer business magasin

Berlingske Nyhedsmagasin relanceres i dag som 'Berlingske Business Magasin', der skal udkomme hver torsdag med en skærpet global dækning af erhvervsstoffet.
Per Fanefjord Laursen

Det tidligere Berlingske Nyhedsmagasin relanceres i dag med nyt indhold, nyt design og nyt navn - Berlingske Business Magasin. Det sker som et led i Berlingskes relancering af Business-universet.

Berlingske Business Magasin får et globalt udsyn med fokus på nye forretningsområder, ny vækst og nye muligheder.

“I juleferien har vi analyseret indhold, gennemgået læseranalyser og vurderet magasinet i sammenhæng med alle Berlingskes stærke Business-medier, og vi er nået frem til det resultat, der sendes på gaden i dag. Berlingske Business Magasin vil hver uge stoppe op i nyhedsstrømmen, udvælge de helt rigtige historier og problemstillinger og tilfører dem ny viden, der beriger vores læsere,” siger Berlingske Business Magasins redaktør, Claus Skovhus i en pressemeddelelse.

Samarbejde med Economist
For netop at styrke det internationale perspektiv har Berlingske indgået en eksklusiv aftale med nyhedsmagasinet The Economist.

“Med sine 200.000 ugentlige læsere er Berlingske Business Magasin Danmarks største af sin art. Det forpligter os til at gøre os umage og have et højt ambitionsniveau, og samarbejdet med The Economist er med til at skærpe Berlingske Business Magasins profil yderligere," siger Lisbeth Knudsen, ansvarshavende chefredaktør på Berlingske og koncernchef for Berlingske Media.

Magasinet kan også downloades til Ipad i AppStore. Det er gratis for Berlingske-abonnenter og koster 18 kr. for ikke-abonnenter. Et årsabonnement til Ipad fås til 599 kroner.

Hør redaktør Claus Skovhus fortælle om kampen om erhvervslæserne i MediaCast, hvor han også forklarer baggrunden for, at erhvervsmagasinet skifter navn.

- PFL

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også