Gratismagasinet Kulør får nyt design

Chili Group har relanceret gratismagasinet Kulør.
MediaWatch

Gratismagasinet Kulør, som udgives af Chili Group, får nyt look fra første uge af januar.

Bladet, der distribueres af Spar-købmændene, får mere fokus på mad, sundhed, kreativitet, bolig og have.

”Vi fandt ud af, at læserne dels elsker Kulør for den varme og nostalgiske stil i layout og kommunikation – men også, at de gerne vil have mere af det gode, som Kulør allerede har, nemlig kreative ’gør-det-selv’-tips, guides til krop og motion, madopskrifter og boligreportager, samt gode råd til at spare penge og tid i hverdagen,” siger magasindirektør hos Chili Group, Heidi Lundehøj i en pressemeddelelse.

Samtidig er det grafiske udtryk blevet re-designet.

”I det nye Kulør får læserne inspiration til velduftende stunder i køkkenet – men vi går også bag om de gode råvarer. Vi giver tips og lette guides til boligen, haven og urtekrukkerne, og vi viser vejen til et skønt liv i en sund krop i de udvidede mad, bolig- og havesektioner. Endelig guider Kulør gennem forbrugsjunglen på siderne Spar tid, Spar Penge og Spar kalorier, og hver måned fortæller en kendt dansk kvinde om livet bag rampelyset,” siger chefredaktør Louise Voller om indholdet i meddelelsen.

Chili Group udgav det første nummer af gratismagasinet Kulør i juni 2005. Det har ligesom de øvrige gratis- og betalte magsiner fået læserfremgang i den seneste halvårsmåling fra Gallup, hvor læsertallet steg med 4.000 til 136.000 læsere i forhold til samme periode året før. Oplaget er på 120.000.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også