Vi Unge får ny chefredaktør

Efter 13 år på Vi Unge trækker Katrine Memborg sig som chefredaktør, som et led i, at Aller Media samler sine børne- og ungdomsmedier i en fælles redaktion.
MediaWatch

Fra årsskiftet samler Aller Media alle børne- og ungdomsmedier i et fælles redaktionelt miljø, når redaktionerne for Vi Unge, TopModel, Story og Street Boys rykker sammen.

Fysisk bliver de nemlig placeret i samme lokaler som redaktionerne bag Bazar og Kig Ind, der er målrettet unge piger.

Tina Appelt, der allerede har ansvar for børnebladene Story, Street Boys, TopModel og flere andre titler til de unge læsere, bliver chefredaktør for Børne & Ungdom enheden. Hun bliver samtidig chefredaktør for Vi Unge, som Katrine Memborg hidtil har stået i spidsen for.

Katrine Memborg, der også for nylig blev chefredaktør for Kig Ind, får til gengæld ansvaret for Unge Kvinder enheden, hvor hun også fortsat skal være chefredaktør for Bazar.

”Det giver rigtig god mening at lave et univers for børn og ungdom, og efter 13 år på Vi Unge – både som journalist og senest som chefredaktør – er jeg parat til at give slip på min ”baby”, selvom det naturligvis er vemodigt at sige farvel. Både til selve brandet, men særligt til verdens bedste redaktion”, siger Katrine Memborg i en pressemeddelelse.

Tina Appelt ser frem til at være med til at skabe en enhed for medier til børne- og unge i Aller-regi.

"At jeg desuden får lov til at overtage Danmarks største og stærkeste pigebrand på markedet er fantastisk, og jeg vil gøre alt for at fortsætte Vi Unges kæmpe succes, som Katrine har skabt gennem mange år”, siger hun i meddelelsen.

Det nye redaktionelle miljø skal styrke mediehusets børne- og ungdomsbrands og udviklingen af nye "lønsomme produkter og tjenester til målgruppen", lyder det fra udgiverdirektør Per Ingdal i  pressemeddelsen.

"Det skal foregå på tværs af medier og platforme, og vi stræber efter at opbygge et innovativt miljø, hvor al viden om målgruppen og dens medievaner koncentreres”, tilføjer han.

Baggrunden for det nye redaktionelle miljø er, at Aller Media forventer skærpet konkurrence om de unge forbrugere i de kommende år. Per Ingdal mener, at Aller nu styrker sit fokus på de unge, og at det er vigtigt for at rekruttere nye læsere og brugere til Allers voksenmedier.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også