Konkurrenter: Kids' Cover er “high end”

I Egmont og Oxygen Magasiner roser man Kids' Cover, men det henvender sig til en lille målgruppe, mener de.
MediaWatch

Magasinet Kids' Cover fra Malling Publications henvender sig umiddelbart til de cool børnefamilier, når man ser intro-nummeret, hvor Nikolaj Lie Kaas er på forsiden med sin familie. Siden lanceringen sidste torsdag, har magasinet fået en del medieopmærksomhed fra blandt andre Politken.

Magasinet får en bred distribution i hele landet med et oplag på cirka 35.000. Og såvel flere mediabureauer som distributørerne har taget godt imod det, blandt andet fordi modemagasinet Cover har banet vejen med sit gode salg på næsten 30.500, oplyser Malene Malling.

Ifølge hende er det såvel æstetikken som indholdet, der adskiller det fra andre magasiner til børnefamilier, som hun fortæller i sidste uges Mediacast. Og konkurrenterne er enige i, at det nye magasin adskiller sig meget fra deres titler, men det kan blive Cover Kids’ problemer, mener de.

Mediawatch har bedt to af de andre magasiner om børn og familieliv på markedet om at komme med deres anmeldelse.

Henrik Løvstrøm, adm. direktør for Oxygen Magasiner som bl.a. udgiver Vores Børn:
“Magasinet er nøjagtig, som jeg forventede, at det ville være - ingen overraskelser der. Det er et meget ambitiøst projekt, som det bliver spændende at følge. Cover Kids henvender sig i mine øjne til en meget afgrænset målgruppe, og jeg har meget svært ved at tro, at det kan nå den oplagsstørrelse, der lægges op til. Som Malene Malling selv udtaler, er det et magasin, som hun og hendes veninder har savnet - jeg kender ikke Malene Malling personligt – men jeg har meget svært ved at tro, at hun har så mange veninder.”

“Hele magasinbranchen er presset i øjebliket, og jeg tror ikke, at markedet er modent til den type magasin. Hos Vores Børn tror vi meget på, at forældre søger seriøs information om deres barns udvikling, om opdragelse og sundhed - og det er et fokus, vi fortsat vil holde.”

Mille Collin Flaherty, chefredaktør, Vi Forældre fra Egmont:
“Malene Malling har lavet et superflot magasin med masser af lækker mode og flotte billeder. Man får klart en visuel oplevelse, når man bladrer magasinet igennem. Det ligner Cover, bare med kids. Derfor stiller jeg mig også en smule undrende overfor, at Malene Malling udtaler, at magasinet ikke er high end og henvender sig til ”den unge børnefamilie, og de har sjældent mange penge”. For mig er Kids Cover et nichemagasin, og så high end som det kan blive, hvilket for mig at se både er magasinets styrke og dets svaghed: Det er så flot, at det er uopnåeligt. Jeg spår Kids en flyvende start, særligt i København, men jeg glæder mig til at se, om der reelt set er det hul i markedet, som Malene Malling tydeligvis mener, der er. “

“Umiddelbart ser jeg ikke Kids som en direkte konkurrent, mere som et supplement. Når det så er sagt, så er det jo et magasin, der henvender sig til børnefamilier på et i forvejen trængt marked, men jeg tror ikke nødvendigvis, at det ene magasin udelukker det andet. I Vi Forældre får man varmen og nærheden, identifikationen med familier, der ligner ens egen, dybdegående artikler om psykologi, opdragelse og udvikling, skønne børn med marmeladefingre, nemme madopskrifter til en travl hverdag og flyverdragten, der holder barnet varmt og tørt hele vinteren. Kort sagt livet med børn i øjenhøjde med læseren – i en lækker og hyggelig indpakning, der inviterer indenfor i et univers, man kan forholde sig til. I Kids får man drømmen om det ”rigtige”, det lækre, men også det iscenesatte familieliv, men sådan ser der fx ikke ud i særligt mange af mine, i øvrigt moderne, veninders liv.”


 

- TBH 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også