Fagblades annoncefald bremser op

Siden krisen tog fart i tredje kvartal 2008, har fagbladene og de andre udgivelser i Danske Specialmedier mistet annoncekroner, men i første kvartal i år er faldet stoppet, skriver Danske Specialmedier. Kvartalet ligger i index 99, det vil sige en procent under niveauet for første kvartal 2010. "Meldingerne fra markedet er da også om spirende optimisme blandt annoncørerne og fornyet interesse i længevarende aftaler," skriver Danske Specialmedier.
MediaWatch

Siden krisen tog fart i tredje kvartal 2008, har fagbladene og de andre udgivelser i Danske Specialmedier mistet annoncekroner, men i første kvartal i år er faldet stoppet, skriver Danske Specialmedier.

Kvartalet ligger i index 99, det vil sige en procent under niveauet for første kvartal 2010.

"Meldingerne fra markedet er da også om spirende optimisme blandt annoncørerne og fornyet interesse i længevarende aftaler," skriver Danske Specialmedier.

Det er især industrien og byggebranchen, der er ved at komme sig, mens det fortsat ser trægt ud for brancherne "Sundhed & Forsorg" og "Offentlig virksomhed".

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også