Woman og Elle i tigerspring på nettet

Det går godt for de fleste modemagasiner på nettet, men for Elle og Woman går det bedst. Ifølge de nyeste tal fra FDIM er Woman gået fra cirka 68.000 til 97.000 brugere per måned det seneste år -  hvis man sammenligner tallene fra januar og februar sidste år med tallene for de samme måneder i år. Også Elle har oplevet markant fremgang. Modesitet er gået fra cirka 15.000 til 48.000 brugere det seneste år.
Laura Bøge Mortensen

Det går godt for de fleste modemagasiner på nettet, men for Elle og Woman går det bedst. Ifølge de nyeste tal fra FDIM er Woman gået fra cirka 68.000 til 97.000 brugere per måned det seneste år -  hvis man sammenligner tallene fra januar og februar sidste år med tallene for de samme måneder i år. Også Elle har oplevet markant fremgang. Modesitet er gået fra cirka 15.000 til 48.000 brugere det seneste år.

Ændret brugeradfærd
Ifølge Elles digitale redaktør, Mette Marie Lei, er de mange daglige nyhedsopdateringer og trafikken fra de andre Aller-sites en stor del af forklaringen på stigningen. Samtidig har brugerne også skiftet adfærd, mener redaktøren.

”Vi oplever, at brugerne i højere grad er villige til at bruge Facebook og diskutere med hinanden. I forhold til tidligere er der ikke så langt fra tanke til handling interaktionsmæssigt”, siger Mette Marie Lei.

4 minutter vs 24 minutter
Tallene fra FDIM underbygger dag også, at Elles trafik i høj grad er genereret fra de andre Aller-sites. Eftersom hver bruger kun spenderer fire minutter på elle.dk om måneden, kunne det tyde på, at mange brugere hurtigt kommer ind, men også forsvinder hurtigt igen fra sitet. Omvendt har andre magasiner i Aller-koncernen som 'Q' på qmag.dk og 'In' på in.dk ikke oplevet samme vækst på nettet trods samspillet med de øvrige Aller-sites.

Hos Benjamin Medier har man til gengæld fået brugerne til at blive længere. På woman.dk bliver brugerne i gennemsnit 24 minutter på sitet om måneden, imens modemagasinet Costume scorer en gennemsnitstid på 19 minutter. Chef for digitale medier hos Benjamin Medier, Anders Toxboe, understreger, hvor vigtig brugerinddragelse er på nettet.

"Godt redaktionelt indhold på nettet virker. Når det bruges i samspil med brugergenereret indhold, virker det endnu bedre."

Veninden på nettet
På woman.dk lægger artiklerne derfor ofte op til debatter. En artikelguide til det bedste blowjob kan altså med fordel leve videre i en debattråd. Generelt er det let at få brugerne til at medvirke og bruge sig selv, forklarer Anders Toxboe.

”Mange af vores brugere ser woman.dk som en veninde på nettet. De interagerer meget personligt og bruger sig selv rigtig meget over for de andre brugere på sitet.”

På Costume fremhæver Anders Toxboe det sociale MSN-medie ’Stylegallery’, som Costume samarbejder med, som en måde at få de modeinteresserede brugere til at blive. Her kan brugerne også involvere sig selv – dog med meninger om stil og mode i stedet for tips til blowjobs.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også