ALT kræver halv mio. kr. af Sparta
Ifølge Egmont-koncernen har atletikklubben Sparta overtrådt markedsføringsloven ved fortsat at omtale sommerens kvindeløb, som 'Alt for damernes kvindeløb', selv om ugebladet havde trukket sig fra samarbejdet. Egmont kræver derfor en erstatning på 500.000 kr.
Striden skyldes et ønske fra ALT om at få del i indtægterne fra løbet, der de øvrige år er afviklet i et samarbejde mellem de to parter, men som primært har gavnet Sparta økonomisk, trods den markedsføringsgevinst det giver for løbet, at det foregår i samarbejde med ugebladet.
Sparta mener derimod, at Egmont ved at markedsføre sit eget kvindeløb med andre partnere har forsøgt at stjæle "den goodwill og de løbsdeltagere, som er knyttet til atletikklubben Spartas historiske løb," skriver Ritzau. Sparta mener desuden, at ALT har overtrådt markedsføringsloven ved at omtale sit eget løb som "det første og største".
Onsdag og torsdag kommer sagen for Sø- og Handelsretten.
- TBH