B.T. og Aller i Primetime-partnerskab

Et strategisk samarbejde mellem Aller Media og B.T. skal sætte fokus på kvinder 40+, som led i Allers Medias Primetime-satsning.

Kvinder fra 40 år og opefter er stærkere, rigere og mere aktive end nogensinde - de er bare ikke anerkendt som en kommercielt attraktiv målgruppe af annoncører og reklame- og mediabureauer.

Det mener Aller Media, der har valgt at stille skarpt på målgruppen, Primetime Kvinder, og i den forbindelse nu har indgået et strategisk samarbejde med B.T.

”Vores mål er at øge kendskabet til Primetime Kvinder, og åbne virksomheder, mediebureauer og annoncørernes øjne for en kommercielt meget attraktiv målgruppe, som mangler et sted at bruge deres penge. Primetime kvinder vil have brands, som udstråler høj kvalitet og respekterer modenhed. Hvis de gør det, skal vi nok købe deres produkter,” siger udgiverdirektør Pernille Aalund, Aller Media, i en pressemeddelelse.

I første omgang betyder partnerskabet, at B.T.s læsere hver søndag kan læse en klumme, der sætter fokus på begrebet. Fælles arrangementer og synergieffekter imellem de to mediers online platforme er også på programmet på sigt.

”Vi ved, at 75 pct. af hele den private formue administreres af danskere, der har passeret de 50 år, og denne gruppe bliver bare større og større. Derfor er det også her, at fremtidens vækst og forbrug kommer til at ligge. Det vil B.T. gerne være med til at sætte fokus på, og gennem samarbejdet med Aller, kan vi styrke vores redaktionelle indhold til målgruppen, som ligesom alle andre også vil tales til i øjenhøjde,” siger Peter Brüchmann, ansvarshavende chefredaktør B.T. i meddelelsen.

Aller Medias satsning på Primetime Kvinder (som målgruppen 40+ er døbt af den amerikanske marketing-guru Marti Barletta) startede som en Facebook-gruppe den 9. september og har i dag knap 5.000 fans.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også