Egmont lukker PC Planet

Sidste udgave af magasinet PC Planet fra Egmont bliver novembernummeret.
Tine Brødegaard Hansen

I modsætning til i 2009, hvor flere magasiner drejede nøglen om,  har der i år været mere stille på den konto. En undtagelse er dog Egmont-magasinet PC Planet, der udkommer for sidste gang i denne måned.

"Vi har gennemgået vores magasinportefølje og er kommet frem til, at vi ikke kan se en fremtid for PC Planet," siger Torsten Bjerre Rasmussen, som blev udnævnt til ny adm. direktør for Egmont Magasiner i juli i år.

PC Planets oplagstal bliver ikke offentliggjort, men læsertallet er faldet
til 37.000 i første halvdel af 2010 mod 48.000 i første halvår 2009,
ifølge tal fra Gallup.

PC Planets konkurrenter var primært Bonnier Publications Komputer for alle og Alt om data samt Datatid fra Audio Media.

"PC Planet har ingen synergi med vores andre blade og er på et marked (for magasiner om computere, red.), som bliver mindre, og hvor der har været for mange titler. Derfor ser vi intet perspektiv i at
fortsætte," siger Torsten Bjerre Rasmussen, der har lavet en aftale
med "en anden aktør" i markedet, som får mulighed for at overtage PC Planets eksisterende abonnenter.

Egmont Magasiners øvrige magasintitler er livsstilsmagasiner til kvinder og mænd, bolig- og forældremagasiner samt  krydsordsmagasiner.

For nylig solgte Egmont Magasiner forretningsdelen Go-card fra, der
distribuerer gratis reklame-postkort.

"Det er et led i samme proces, hvor vi skærer ind til benet, og
fokuserer på det vi er gode til," siger Torsten Bjerre Rasmussen.

Lukningen af PC Planet medfører, at en chefredaktør bliver opsagt. Han var den eneste fast tilknyttede medarbejder, mens de øvrige tilknyttede var freelancere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også