MediaWatch

Nyt one-shot magasin fra Aller

Magasinet 'Nostalgi & Historie' er på gaden i dag - og er den anden enkeltudgivelse fra Aller Medie som et led i koncernens one-shot strategi.

Magasiner behøver ikke udkomme med fast frekvens for at bidrage til forretningen - enkeltudgivelser har også ret. Det mener Aller Media, der i dag sender magasinet 'Nostalgi & Historie' på gaden.

Magasinet er en enkeltudgivelse, der bl.a. indeholder historier om, hvordan danskernes mad har udviklet sig fra medister til sushi, om vores mode, rejsevaner, kendte mennesker igennem tiden.

”Vi fornemmer, at der er en stor interesse for vores egen nære historie – i Sverige udkommer der seks gange om året et lignende blad med titlen ”Minnenas Journal”. Det handler om at kaste lys på de ting, de personer og de begivenheder, som vi hver især har et forhold til, og præsentere dem på en ny og underholdende måde,” siger Søren Anker Madsen, chefredaktør for Antik & Auktion, i en pressemeddelelse.

Magasinet er et internt samarbejde mellem ugebladet Familie Journal og magasinet Antik & Auktion, som har produceret indholdet. Magasinet lanceres som en mandelgave fra Familie Journal og er på bladhylderne fra 4. november til 5. januar. Salgsprisen er 59,95 kr.

Magasinet er det andet i Aller Medias one-shot strategi. Det første blad var Familie Journals håndarbejdsmagasin '101 ideer'. Viser Nostalgi & Historie sig at en succes, vil udgiverdirektør Pernille Aalund dog ikke udelukke, at Nostalgi & Historie bliver en fast titel hos Aller Media.

”Selv om der allerede findes titler om historie på bladhylderne i dag, så er dette magasin helt unikt, fordi det primært henvender sig til kvinder – indholdet tager afsæt i de historier, som vores blade som Familie Journal og Billed-Bladet har behandlet gennem årene men nu i en helt ny blanding af præget af nostalgi, varme og humor,” siger hun i meddelelsen.

- LR

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs