BBC siger farvel til magasinerne

Mediegiganten vil måske sælge rettighederne til de verdenskendte magasiner Top Gear, Lonely Planet og Top of The Pops
MediaWatch

BBC Magazines bekræftede i går, at de søger et partnerskab til udgivelsen af deres trykte magasiner, men endnu fremgår det ikke, om det drejer som et salg, skriver Financial Times.

Peter Phippen, managing director of BBC Magazines, har i en e-mail fredag noteret medarbejderne om planerne, hvor man planlægger at have de første indledende samtaler med interesserede udgivere i de kommende uger.

BBC vil beholde ’det redaktionelle hjerte’
Han understreger samtidig, at en aftale helt afhænger af, at man finder den rette samarbejdspartner, der forstår BBC’s værdier og brand.

Allerede i sidste måned begyndte analytikere at gisne om et salg, da BBC’s generaldirektør Mark Thomsen udtalte, at han havde større tiltro til det digitale end til print.

Magasinerne er en del af BBC Worldwide, som varetager kanalens mange kommercielle forretninger.

Redaktøren på tv-stationens interne avis, Ariel, har tidligere spekuleret i, at mediekoncernen stadig ville beholde det ’redaktionelle hjerte’, hvis magasinerne skulle blive solgt fra.

- CGP
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også