Aller udgiver bøger hos Gyldendal

Aller Press har indgået samarbejde med forlaget Gyldendal om udgivelse af bøger i relation til Allers magasin-brands.
Tine Brødegaard Hansen

Første prøveballon for samarbejdet mellem Aller Press og Gyldendal bliver en bog med afsæt i magasinet 'Isabellas' univers, der udkommer 2. april. Flere bogudgivelser er planlagt til efteråret og i 2010.

"Vi bestemmer indhold og opsætning, mens Gyldendal tager sig af produktion og distribution," siger chefredaktør for Isabellas, Charlotte Riparbelli om bogen med titlen 'Isabellas havedagbog'.

Formålet er at øge indtægtsstrømmene fra andre kanaler end printmagasinerne og at tænke magasinerne som brands, der kan udnyttes af flere forskellige mediekanaler.

"Isabellas sælger i forvejen ca. 40.000 eksemplarer om måneden og har mange abonnnenter, det giver en god basis for bogsalget."

Førsteoplaget bliver på 4.000 eksemplarer, men Charlotte Riparbelli forventer, at salget vil nå op på mellem 8-12.000 bøger.

"Bøger er noget folk stadig bruger penge på, så der ligger en god synergi i at lave et magasin og en bog."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også