Ingeniøren vokser på både net og print

Fagmediet har fordoblet antallet af brugere på sitet ing.dk og overstiger nu magasinets læsertal, selvom de også er gået frem.
Michelle From Hoxer

Mens mange medier kæmper med at få print og netversionerne til at leve harmonisk side om side, så er situationen en ganske anden hos Ingeniørens, hvor begge platforme kan konstatere vækst.

For ing.dk gælder det, at antallet af brugere i januar 2009 nåede 180.000, mens man tidligere har ligget på 70-80.000 brugere. Nyhedsmagasinet er steget fra 142.000 i andet halvår af 2007 til 164.000 i samme periode af 2008. Væksten har dog været en sammenhængende stigning, fortæller adm. dir. og chefredaktør Arne Steinmark

Han mener i øvrigt, at forklaringen kan findes i den tilførsel af journalistiske ressourcer, der har fundet sted hos Ingeniøren. Derudover vurderer han, at samfundsdebatten også spiller en væsentlig rolle for stigningen i sitets trafik:

”Teknologi er generelt blevet vigtigere for os, og der foregår mange diskussioner i samfundet om energianvendelse og infrastruktur. På den måde er der mange, der søger dybere forklaringer indenfor vores områder.”

Visioner for it-site
Arne Steinmark regner også med vækst på andre områder, og når det gælder den forholdsvis nye satsning Version2 er visionerne store. Sitet henvender sig til it-branchen og konkurrer blandt andre med Computerworld. Målet er, at Version2 skal vokse sig lige så stor som Ingeniøren inden for sit felt.

”Vi forventer at nå 180.000 brugere ved slutningen af 2010, og dermed vil vi gerne have, gøre Version2 til det største medie for professionelle it-folk,” siger Arne Steinmark.

Antallet af brugere ligger lige nu på 70.000.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også