Smæk til Alt for Damerne

Alt for Damerne inkasserer et voldsomt dyk i decemberoplaget, fordi markedsføringstrykket var langt mindre end i samme måned 2007
MediaWatch

Minus 29.1 procent.

Ganske vist har de brede dameugeblade oplevet faldende salgstal gennem de senere år, men en lussing af den kaliber Alt for Damerne fik i december 2008 sammenlignet med samme måned året før er alligevel ikke hverdagskost.

Faldet fra 90.400 til 64.100 solgte eksemplarer pr. nummer har da også andre årsager end den sædvanlige "sivning", forklarer Kjeld Lucas, adm. direktør for Egmont Magasiner.

"Sagen er, at vi i december 2007 havde flere markedsføringsinitiativer. Vi havde en ekstra gratis dvd og en ekstra gratis bog vedlagt bladet i forhold til i år, og vi reklamerede også mere på tv, end vi har gjort i år," siger han.

Faldet skyldes med andre ord, at december 2007 var ekstraordinært god på grund af et massivt kampagnetryk - ikke at december 2008 var ekstraordinært ringe.

Kjeld Lucas vælger i stedet at glæde sig over, at Alt for Damerne i fjerde kvartal har klaret sig relativt bedre end den evige rival Femina fra Aller.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også