BusinessWeek.com er forbilledet, når Berlingske Nyhedsmagasin relanceres på nettet i det nye år trækker i nye web-klæder, siger redaktør Pia Fuglsang Bach til journalisten.dk.
Selvom oplaget i første halvår af 2008 er faldet 11.008 fra sidste års 11.779, så er læsertallet til gengæld steget ifølge Pia Fuglsang Bach.
"Vores læsertal er steget til 167.000 pr. eksemplar, hvor det i samme halvår sidste år var 145-149.000 læsere. Så vores projekt 'synlighed' er lykkedes," siger Pia Fuglsang Bach, der selv tilskriver fremgangen en større synlighed på nettet.
I løbet af foråret 2008 har læsere haft mulighed for at læse erhvervsmagasinet gratis på nettet, og det har skærpet interessen. Når magasinet relanceres på nettet bliver det dog kun abbonenter, der kan læse magasinet online.
Økonomien er desuden forbedret efter en intern omstrukturereing, og dermed skulle magasinets fremtid være mere sikker.
"Vi er her endnu, og det går godt. Stærkt medvirkende til den sunde økonomi er, at vi har skåret et kæmpe ledelseslag væk, så nu er der rigtig god økonomi i magasinet," siger Pia Fuglsang Bach til journalisten.dk.