Horisont Gruppen: Stort potentiale i specialmedier

Forlaget regner med vækst på sine specialmedier gennem øget fokus på den eksisterende palette.
Thomas Bech Hansen
Forlaget regner med vækst på sine specialmedier gennem øget fokus på den eksisterende palette.

Horisont Gruppen, der udgiver fem medier i kategorien business to business (B2B), har sorte tal på bundlinjen for sine specialmagasiner. Det giver mod på en udvidelse af porteføljen.

"Vi arbejder løbende på at udvide paletten i løbet af de næste par år. Vi vil gerne have flere medier i huset, siger Horisont Gruppens direktør Rasmus Brylle. Han tilføjer:

"Men vores mål er også at holde fokus på det vi er dygtige til, nemlig at udgive specialmedier, og holde fokus på, at dem vi allerede udgiver bliver endnu bedre og muligvis med flere kanaler."

Han mener, at der ligger et stort potentiale i specialmedierne, fordi de i de fleste tilfælde indfanger nogle helt specifikke og veldefinerede målgrupper. I modsætning til tidligere tiders eksempler på fagblade, bør specialmedierne produceres og prioriteres på samme måde som omnibusmedier:

"Selv om en el-installatør ved, at han kan få netop den faglige viden, han har brug for i Installatør Horisont (Horisont Gruppens medie for installatører, red.), er det ikke grundlag nok for at sælge mediet. Det gælder om at sælge hele pakken, inklusiv flot layout og god papirkvalitet, præcis som de blade, man kan købe i kiosken," siger Rasmus Brylle

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også