MediaWatch

Økonomisk Ugebrev satser på vækst gennem nye udgivelser i 2022

Økonomisk Ugebrev var præget af først fremgang og siden stagnation i 2021, der bød på endnu et driftsunderskud i medieselskabet. Ansv. chefredaktør og hovedaktionær forventer dog overskud i år takket være nye initiativer og udgivelser.

Foto: Simon Læssøe / STF

Fremgang på både bundlinjen og på omsætningen er resultatet af 2021 sammenlignet med året før for Økonomisk Ugebrev. Det viser mediets nyligt offentliggjorte årsregnskab.

Omsætningen steg med 40 pct. fra 7,2 mio. kr. i 2020 til 10,0 mio. kr. i 2021, hvilket Morten W. Langer, ansv. chefredaktør og hovedaktionær, kalder ”meget tilfredsstillende”. Dog leverede selskabet et nyt underskud før skat. -929.884 kr. blev det til i 2021 mod -1,3 mio. kr. i 2020. Driftsresultatet (ebitda) endte i tilsvarende omegn på -580.000 kr., hvilket Morten W. Langer stempler som utilfredsstillende.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs