MediaWatch

Financial Times rebrander magasin i lyset af Ukraine-krig og inflation

Det glitrede magasin ”How to spend it”, som pakkes sammen med weekendudgaven af erhvervsavisen, dropper det fulde navn og erstatter det med HTSI, hvor s’et fx kan stå for ”save” i stedet for ”spend”.

Foto: Screenshot, Financial Times

Den nye verdenssituation med krigen i Ukraine og stigende ulighed har fået den britiske erhvervsavis Financial Times til at gentænke sit luksuriøse magasin ”How to spend it”, som er fyldt med reklamer for dyre ure og safarirejser målrettet sine jetset-læsere. Det skriver The Guardian.

Annoncerne i magasinet er en god forretning for Financial Times, men ifølge avisen reflekterer magasinets navn ikke længere de ”skiftende tider og prioriteter”.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs