MediaWatch

Egmont hyrer ny direktør til bureauforretning

Story House Egmont har fundet en ny nordisk chef for magasindivisionens bureaugren, der i Danmark bl.a. tæller bureauet s360.

Foto: PR/Story House Egmont

Rettet kl. 13.21: Det fremgik tidligere, at bureauet Belong også er blandt de danske bureauer, den nye direktør får ansvaret for. Det er ikke korrekt, da Belong er blevet integreret med contentbureauet The Story Laboratory, som er en del af medieforretningen og ikke bureauforretningen.

Magnus Ljung Zethelius får fremover ansvaret for de nordiske bureauforretninger i Story House Egmont, der er en del af Egmont-koncernen. Det oplyser koncernen i en pressemeddelelse.

Magnus Ljung Zethelius tiltræder 1. oktober og får titel af Director of Agencies, som forretningsgrenen er døbt. Konkret får han ansvaret for danske s360 samt porteføljen i Norge og Sverige, der rummer bl.a. KAN, Ingager og Klintberg/Nihlen i Sverige samt Markedspartner og Core Content i Norge.

"Vi har store vækstambitioner på Agencies-området, hvor vi blandt andet vil være førende inden for performance marketing og den strategiske rådgivning relateret hertil. Jeg er meget tilfreds med, at det er lykkedes at ansætte Magnus, da vi forventer yderligere vækst og opkøb. Med sine chefkolleger i vores medievirksomheder vil han arbejde tæt sammen med selskaberne i vores Agencies-portefølje og desuden fungere aktivt i bestyrelserne," siger Torsten Bjerre Rasmussen, adm. direktør i Story House Egmont, i meddelelsen.

Magnus Ljung Zethelius har senest været strategisk rådgiver i eget konsultentfirma. Tidligere erfaring tæller bl.a. rollen som ansvarlig for strategi og forretningsudvikling hos Bonava og hos European Directories.  Han har har også erfaring som managementkonsulent hos bl.a. Bain & Company i London.

Han afløser Erik Norberg på posten, som tidligere på året skiftede til en stilling som adm. direktør for Schibsted Marketplaces Denmark.

Bureauaktiviteter er et af tre ben, som Story House Egmont står på. De to andre er de klassiske medieudgivelser i form af bl.a. magasiner og ugeblade samt e-handelsselskaber.

Egmont-chef: Voksende abonnementsbase opvejer næsten fald i løssalg

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs