MediaWatch

Læsertal: Flere store magasiner holdt skindet på næsen i 2020

Det gik tilbage for magasinernes læsertal i 2020, men ikke med deciderede stormskridt. Flere store titler enten fastholdt eller øgede læserskaren.

Samvirke er den mest læste udgivelse i opgørelsen fra Kantar Gallup og havde i 2020 godt 1,1 mio. læsere. | Foto: Screenshot

2020 bød ganske vist på et fald i den samlede læserskare til landets magasiner, men nedgangen var relativt begrænset. Det viser læsertal fra Kantar Gallup.

For de magasiner, som indgår i opgørelsen, og som har sammenlignelige tal for 2019 og 2020, var faldet på tværs af udgivelser sidste år godt 0,5 pct. Tallene dækker bl.a. over, at læsermagneter såsom Ældre Sagen og Samvirke, der nåede ud til hhv. 972.000 og godt 1,1 mio. læsere, oplevede fremgang.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs