MediaWatch

Milliardopkøb cementerer Egmont Publishings vægt på tre kerneområder

De klassiske medieaktiviteter er ét af tre kerneområder for Egmont Publishing, der har lavet sit hidtil største opkøb inden for e-handel. Forventningen til det nye selskab i familien er en fordoblet omsætning og en "rimelig indtjeningsgrad" inden for tre til fem år, siger direktør.

Torsten Bjerre Rasmussen, adm. direktør, Egmont Publishing. | Foto: PR/Egmont Publishing

Det er den hidtil største tegnebog i selskabets historie, Egmont Publishing har fundet frem til købet af Royal Design Group. Den danske mediekoncern oplyser ikke den præcise købspris, men der er tale om en milliardhandel.

Royal Design Group sælger design-, bolig- og interiørartikler online og omsætter i år for knap 1 mia. svenske kr. svarende til omkring 750 mio. kr. Købet føjer sig til den stribe af e-handelsselskaber, som Egmont Publishing har investeret i de seneste år, der bl.a. tæller Outnorth, Jollyroom og Med24. Derudover har Egmont Publishing også investeret i flere bureauer såsom S360, Ingager og Belong.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs