MediaWatch

Aller aflyser flere events – eventbureau retter blikket mod eksterne begivenheder

Coronakrisen får Aller Media til at aflyse flere events, mens mediehusets eventbureau vender fokus mod eksterne events med dansk Tour de France-start i 2022 som største punkt på dagsordenen.

Foto: Stine Bidstrup/INDBLIK

Den fortsatte coronakrise, der begrænser mulighederne for at samles, betyder, at Aller Media aflyser eller gentænker en række events, som skulle være afholdt i 2021. Det oplyser medieselskabet i en pressemeddelelse.

Samtidig vil Alive, som er Aller Medias eventbureau, fokusere flere af kræfterne på eksterne produktioner. Det gælder bl.a. Tour de France i 2022, hvor Alive er valgt som partner på eventen. Alive har bl.a. også stået bag events som Femina Kvindeløb, Women of the Future og Elle Style Awards.

Aller Medias egne events ligger primært i årets første halvdel, hvor coronapandemien fortsat i et eller andet omfang ventes at være en faktor.

"Som situationen ser ud lige nu, er usikkerheden fortsat for stor til, at vi med garanti kan gennemføre vores events på den ønskede måde i første halvår af 2021. Derfor aflyser vi disse ud fra et forsigtighedsprincip. Og så er vi i fuld gang med at kigge ind i et nyt og spændende eventmarked efter corona med flere nye måder at afvikle store begivenheder på," udtaler Charlotte Riparbelli, adm. direktør for Aller Media, i meddelelsen.

Alives involvering i Tour de France er blevet forskubbet et år, efter den planlagte start af cykelløbet er blevet udskudt fra 2021 til 2022. Men allerede i maj 2021 sparker Alive gang i Grand Départ Business club, som skal give adgang til events op til og under Tour de France.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere