MediaWatch

Frivillige kræfter bag nyt fodboldmagasin fokuserer på andet end bolden

Et nyt magasin om fodbold er landet på gaden, men er ikke baseret på sportsjournalistik, som man kender det. Magasinet indeholder bl.a. digte og artikler om kærligheden til fodbold.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Et nyt fodboldmagasin under navnet "Mål" går mere akademisk til værks end de traditionelle fodboldmagasiner og henvender sig til dem, der interesserer sig for kunst og litteratur, men også elsker fodbold. Det skriver Journalisten.

"Jeg tror, mange føler, at der bliver set ned på at interessere sig for fodbold. Jeg vil gerne vise, at fodbold er for en meget mere broget flok end den stereotype fodboldseer," siger stifter og film- og medievidenskabsstuderende Lars Laursen til fagbladet, hvor han også peger på, at det, der sker på fodboldbanen også spejler samfundet i forhold til bl.a. racismedebatter, nationalisme og kapitalisme.

Magasinet har foreløbigt fået 5000 kr. i fondsstøtte og er drevet af frivillige kræfter.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere