MediaWatch

Publicistisk chef hos Danske Medier skifter til Egmont

Efter knap et år hos Danske Medier rykker Jesper Jürgensen til Egmont, hvor han bl.a. skal arbejde med pressehåndtering, kommunikation og rådgivning.

Foto: PR/Egmont/HavemannPhoto

Jesper Jürgensen, der i 2018 kom til Danske Medier som publicistisk chef, bliver fra 1. november presse- og public affairs-rådgiver hos Egmont. Det oplyser hans kommende arbejdsgiver i en pressemeddelelse.

I sit nye job skal jesper Jürgensen bl.a. stå for pressehåndtering, kommunikation og rådgivning og får særligt ansvar for Egmont Publishing, der bl.a. står bag en stribe magasiner og ugeblade og de seneste år har opbygget et forretningsben inden for e-handel.

"Med Jesper Jürgensen ombord styrker vi teamet med en erfaren kommunikatør, der har været en del af mediebranchen i mange år. Jeg er overbevist om, at han vil kunne levere presse- og kommunikationsrådgivning på et højt niveau, samt at han med sin store brancheindsigt vil være en god støtte i forhold til vores mange samarbejdsrelationer," siger Line Aarsland, vice president for kommunikation og public affairs hos Egmont, i meddelelsen.

Før sit nuværende job hos Danske Medier var Jesper Jürgensen kommunikationschef i Dansk Golf Union. Han er tidligere informationschef hos Discovery Networks, og på cv'et står også journalist og redaktionschef hos Information og Markedsføring.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs