Produktions-selskab vokser med rock'n'roll-tilgang
![Foto: Sebastian Buur Gundvald/Polfoto](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article8203690.ece/ALTERNATES/schema-16_9/optagelser%2520til%2520dichte%2520polfoto%2520Sebastian%2520Buur%2520Gundvald-version3.jpg)
Med dagsordenssættende udsendelser som ”Moskéerne bag sløret” og ”De bortførte børn” har det aarhusianske produktionsselskab Dokumentarkompagniet slået sit navn fast i tv-branchen.
De store produktioner afspejler sig i selskabets omsætning, der i seneste årsregnskab voksede til ca. 16 mio. kr. fra 9,2 mio. kr. i forrige regnskabsår. Det rækker til en titel som Børsen Gazelle-virksomhed, skriver erhvervsavisen.
Produktionsselskabet har de seneste år set en kraftig vækst og har i dag over 20 ansatte. Bundlinjen har været mindre prangende, men har heller aldrig været ejer Lars Højs primære fokus, fortæller han.
"Jeg er gammel rockmusiker, og det begyndte ligesom et rockband. Vi samlede nogle medlemmer, som havde den samme interesse for at lave fjernsyn. Vi tænkte ikke så meget i budgetter, men det løb da rundt," siger Lars Høj til Børsen om Dokumentarkompagniet, der blev grundlagt i 2007.
Lars Høj driver produktionsselskabet, der har TV 2 som eneste kunde, sammen med sin kæreste Irene Thyrri. Senest er Dokumentarkompagniet blevet nomineret til FUJ's Garaverpris for "Moskeerne bag sløret". Prisen uddeles 20. november. Serien er samtidig på listen over indstillinger til årets Cavling-pris, om den også bliver nomineret til prisen afgøres i december.
Her er de nominerede til FUJ Priserne
Væksten fortsætter for danske producenter
Relaterede artikler
Væksten fortsætter for danske producenter
For abonnenter
Tv-branchen mødes til festival
For abonnenter