"Yousee-fusion har været meget vanskelig"

Yousee og TDC Privat er slået sammen, og TDC er ovre de første børnesygdomme, siger adm. direktør.
Pernille Erenbjerg, adm. direktør, TDC. | Foto: PR/TDC
Pernille Erenbjerg, adm. direktør, TDC. | Foto: PR/TDC
/ritzau/FINANS

De største udfordringer med at lægge de to brands Yousee og TDC Privat sammen er løst, og nu kan TDC så småt begynde at se fremad efter en hård fødsel, hvor mange kunder ikke har været tilfreds med servicen.

Det fortæller Pernille Erenbjerg, der er topchef hos TDC.

"Vi vidste godt, at det ville blive meget vanskeligt, men der var ingen vej udenom. Det er en svær ting med sådan et stor projekt, og det er næsten lov, at alting ikke altid går som ventet. Og det har desværre betydet, at nogle kunder ikke har fået en tilfredsstillende service," siger hun.

TDC har blandt andet forsøgt at løse problemerne ved at hyre flere folk til kundeservice, og Pernille Erenbjerg afviser, at selskabet har været nødsaget til at sænke priser for at forhindre utilfredse kunder i at skifte.

"Kunderne har egentlig bare villet have løst de tekniske problemer, som er opstået, når vi har flyttet kunder mellem de forskellige it-systemer, eller hvis der er opstået tvivl om en regning," siger hun.

Hun slår samtidig fast, at Yousee-fusionen ifølge selskabets vurdering nu er på sporet.

"Vi måler på det dagligt og kan se, at vi de sidste to måneder har bevæget os i den rigtige retning, så vi har det værste bag os," siger Pernille Erenbjerg.

Sammenlægningen af Yousee og TDC Privat er led i TDC's nye strateg for 2016-2018, som blev lanceret i januar.

/ritzau/FINANS

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også