TV 2-direktør: Public service-løft er lykkedes

Efter tre års arbejde er TV 2 i land med at redefinere public service på hovedkanalen, siger Anne Engdal Stig Christensen.
Foto: Miklos Szabo/TV 2
Foto: Miklos Szabo/TV 2

TV 2 er efter tre år i arbejdstøjet i mål med den den store ombygning af hovedkanalens programflade og fundament, forklarer indholdsdirektør Anne Engdal Stig Christensen i et statusinterview til Berlingske Søndag.

"Vi har ret præcist den flade, jeg gerne vil have, på hovedkanalen. Vi i har den rigtige vægtning mellem forskellige områder, men først og fremmest har vi lagt mere vægt på public service, og haft en kanalchef og en dygtig stab, der har omsat public service meget dygtigt til TV 2 indhold af høj kvalitet, som man godt gider bruge tid på," siger Anne Engdal Stig Christensen til avisen.

Fornyelsen af hovedkanalen var den helt store opgave, der ventede Anne Engdal Stig Christensen, da hun for tre år siden blev hentet til TV 2 fra DR for at bremse seerfaldet på hovedkanalen, der igennem flere år havde døjet med nedadgående interesse og pressede seertal.

I dag er kanalen i bedre form og vandt seerandele i første halvår i år, selvom tv-seerne generelt bruger mindre tid på traditionelt tv - også TV 2's kanaler.

Ifølge Anne Engdal Stig Christensen er det bl.a. satsningen på dokumentarer og aktualitet, drama og livsstilsprogrammer, der både taler til hjertet og hjernen, som har styrket fundamentet.

Hun peger samtidig på nogle af overskrifterne for det udviklingsarbejde, der venter på TV 2's kanaler. Bl.a. er Zulu under pres og skal flyttes mere ud på de digitale platforme, siger indholdsdirektøren, fordi medieforbruget er blevet mere flygtigt i kanalens unge målgruppe.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også