Discovery veksler reklamer til aktier i modebutik
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article8179167.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Discovery_2_02.jpg)
Den internationale tv-koncern Discovery Networks er blevet aktionær i den dansk-svenske online modebutik Boozt. Det skriver Breakit.
Discoverys vej ind i Boozt, der på få år nærmer sig en milliard-omsætning, er dog langt fra traditionel. For år tilbage forærede Discoverys tv-kanaler i Norge således en stor mængde tv-reklamer til Boozt mod retten til vis ejerandel af modebutikken.
Nu veksler Discovery så den aftale til aktier i Boozt. I alt ejer Discovery nu 2,6 pct. af aktierne i modebutikken.
"Det var en mediehandel som blev lavet for et par år siden. Den fungerede rigtigt godt, så godt at Discovery fik ret til aktier i Boozt," siger Staffan Mörndal, bestyrelsesmedlem i Boozt, til Breakit.
Værdien af Discoverys aktier i Boozt er ifølge Breakit på 36,4 mio. svenske kr. Det værdisætter Boozt til 1,4 mia. svenske kr.
Boozt har hovedsæde i Malmø, Sverige, og ejes af de to kapitalfonde Sunstone Capital, Verdane Capital. Med i ejerkredsen er desuden bl.a. den danske, familieejedeskokoncern Ecco, Sampension og Friheden Invest, som også er storaktionær i den børsnoterede modekoncern IC Group.
Relaterede artikler
Rettigheder til næste EM-slutrunde i vakuum
For abonnenter
Discovery pønser på større dramasatsning
For abonnenter
Discovery henter PR-chef på TV 2
For abonnenter