Discovery veksler reklamer til aktier i modebutik

For år tilbage forærede tv-koncernens norske kanaler en mængde reklamer til online dansk-svensk modebutik mod retten til en ejerandel. Det sker nu.

Den internationale tv-koncern Discovery Networks er blevet aktionær i den dansk-svenske online modebutik Boozt. Det skriver Breakit.

Discoverys vej ind i Boozt, der på få år nærmer sig en milliard-omsætning, er dog langt fra traditionel. For år tilbage forærede Discoverys tv-kanaler i Norge således en stor mængde tv-reklamer til Boozt mod retten til vis ejerandel af modebutikken.

Nu veksler Discovery så den aftale til aktier i Boozt. I alt ejer Discovery nu 2,6 pct. af aktierne i modebutikken.

"Det var en mediehandel som blev lavet for et par år siden. Den fungerede rigtigt godt, så godt at Discovery fik ret til aktier i Boozt," siger Staffan Mörndal, bestyrelsesmedlem i Boozt, til Breakit.

Værdien af Discoverys aktier i Boozt er ifølge Breakit på 36,4 mio. svenske kr. Det værdisætter Boozt til 1,4 mia. svenske kr.

Boozt har hovedsæde i Malmø, Sverige, og ejes af de to kapitalfonde Sunstone Capital, Verdane Capital. Med i ejerkredsen er desuden bl.a. den danske, familieejedeskokoncern Ecco, Sampension og Friheden Invest, som også er storaktionær i den børsnoterede modekoncern IC Group.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også