Medie: Omsætningen halter i Egmonts TV 2
![Foto: PR](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article6666315.ece/ALTERNATES/schema-16_9/tv2_norge.jpg)
Ifølge det norske medie Kampanje udvikler omsætningen i TV 2 i Norge, som er ejet af danske Egmont, sig svagere end ventet, og efter årets første syv måneder er tv-stationen 100 mio. norske kr. efter budget.
TV 2 i Norge ønsker ikke at kommentere Kampanjes oplysninger.
"Vi kommenterer selvfølgelig ikke på budgettal i TV 2," siger kommunikationsdirektør i TV 2, Sarah Wiland, til Kampanje.
Udviklingen skyldes bl.a., at det norske reklamesalg på traditionelt tv er faldet med hele 16 pct. i august, hvor OL fandt sted. Tidligere på ugen udtalte salgsdirektør i TV 2, Bjørn Gunnar Rosvoll, til Kampanje, at TV 2 skulle have solgt flere reklamer under OL, men at det manglende salg ikke får betydning for året som helhed. Derudover halter det digitale reklamesalg og salget af betalings tv-pakker også ifølge Kampanje.
For året som helhed styrer TV 2 mod et minus på 50 mio. norske kr., skriver mediet.
Kilder i TV 2 fortæller desuden til Kampanje, at de ansatte er "rædselsslagne for deres job". Frygten skyldes ikke mindst, at deadline for at søge om en fratrædelsepakke, som TV 2 åbnene for i forbindelse med tv-stationens planer om at spare 350 mio. norske kr. frem mod 2020, udløb i dag, og ifølge Kampanje har kun 30 søgt. Det er langt fra de 150-200 stillinger, som ifølge Kampanje forventes at skulle nedlægges.
I 2015 havde TV 2 en omsætning på 3,9 mia. norske kr.
Relaterede artikler
Egmont-selskab misser Discoverys fodboldmillioner
For abonnenter
Norsk TV 2 satte web-rekord under OL
For abonnenter
Ingen interesseret i norsk public service-opgave
For abonnenter