Medie: Omsætningen halter i Egmonts TV 2

Egmonts tv-station i Norge halter bag budgettet, og det har skabt bekymring hos de ansatte, skriver norsk medie.
Foto: PR
Foto: PR

Ifølge det norske medie Kampanje udvikler omsætningen i TV 2 i Norge, som er ejet af danske Egmont, sig svagere end ventet, og efter årets første syv måneder er tv-stationen 100 mio. norske kr. efter budget.

TV 2 i Norge ønsker ikke at kommentere Kampanjes oplysninger.

"Vi kommenterer selvfølgelig ikke på budgettal i TV 2," siger kommunikationsdirektør i TV 2, Sarah Wiland, til Kampanje.

Udviklingen skyldes bl.a., at det norske reklamesalg på traditionelt tv er faldet med hele 16 pct. i august, hvor OL fandt sted. Tidligere på ugen udtalte salgsdirektør i TV 2, Bjørn Gunnar Rosvoll, til Kampanje, at TV 2 skulle have solgt flere reklamer under OL, men at det manglende salg ikke får betydning for året som helhed. Derudover halter det digitale reklamesalg og salget af betalings tv-pakker også ifølge Kampanje.

For året som helhed styrer TV 2 mod et minus på 50 mio. norske kr., skriver mediet.

Kilder i TV 2 fortæller desuden til Kampanje, at de ansatte er "rædselsslagne for deres job". Frygten skyldes ikke mindst, at deadline for at søge om en fratrædelsepakke, som TV 2 åbnene for i forbindelse med tv-stationens planer om at spare 350 mio. norske kr. frem mod 2020, udløb i dag, og ifølge Kampanje har kun 30 søgt. Det er langt fra de 150-200 stillinger, som ifølge Kampanje forventes at skulle nedlægges. 

I 2015 havde TV 2 en omsætning på 3,9 mia. norske kr.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også