MediaWatch

MTG: Vi er besatte af at nå de 20-35-årige

De unges flugt fra traditionelt tv er taget til i styrke i årets andet kvartal. Det går hårdest ud over bl.a. MTG, men ifølge adm. direktør betyder det ikke, at kanalfamilien har mistet de unge.

Kim Poder, adm. direktør, MTG Danmark | Foto: PR/MTG

Tv-forbruget er blevet kraftigt reduceret i løbet af årets første seks måneder. MTG og Discovery er de to kanalfamilier i Danmark, der er ramt hårdest, hvilket især er drevet af, at de unge i stigende grad opgiver det traditionelle tv-format. 

Hos de 16-29-årige faldt tv-forbruget med hele ca. 30 pct. i gennemsnit i andet kvartal sammenlignet med samme periode sidste år. Det svarer til en nedgang på 36 minutter dagligt og er en forværring af tilstanden, der allerede lod sig mærke i årets første kvartal, hvor minutterne foran skærmen faldt med ca. 25 pct.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Vestager forventer techlov træder i kraft inden for et år

Europa-Parlamentet arbejder på højtryk for at få stemt de to kommende techlovpakker igennem inden sommer, så de sidste skridt kan tages i efteråret. Allerede næste forår forventes store dele af de to lovpakker at træde i kraft, melder EU’s konkurrencekommissær Margrethe Vestager og EU-parlamentariker Christel Schaldemose.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs