MediaWatch

MTG: Vi er besatte af at nå de 20-35-årige

De unges flugt fra traditionelt tv er taget til i styrke i årets andet kvartal. Det går hårdest ud over bl.a. MTG, men ifølge adm. direktør betyder det ikke, at kanalfamilien har mistet de unge.

Kim Poder, adm. direktør, MTG Danmark | Foto: PR/MTG

Tv-forbruget er blevet kraftigt reduceret i løbet af årets første seks måneder. MTG og Discovery er de to kanalfamilier i Danmark, der er ramt hårdest, hvilket især er drevet af, at de unge i stigende grad opgiver det traditionelle tv-format. 

Hos de 16-29-årige faldt tv-forbruget med hele ca. 30 pct. i gennemsnit i andet kvartal sammenlignet med samme periode sidste år. Det svarer til en nedgang på 36 minutter dagligt og er en forværring af tilstanden, der allerede lod sig mærke i årets første kvartal, hvor minutterne foran skærmen faldt med ca. 25 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs