MediaWatch

Discovery åbner for OL-salg til Facebook og Twitter

Discovery, der har købt OL-rettighederne frem til 2024, lufter muligheden for at videresælge indhold til sociale medier som Facebook og Twitter.

Foto: Felipe Dana/AP/Polfoto/Arkiv

Sidste sommer gravede Discovery dybt i pengetanken og betalte 1,45 mia. dollar (9,5 mia. kr.) for OL-rettighederne frem til og med 2024.

Nu åbner tv-selskabet op for et videresalg af rettighederne til online platforme som Facebook og Twitter. Det skriver Kampanje med henvisning til det amerikanske medie Bloomberg.

Tv-selskabet forhandler ifølge Bloomberg med Twitter og Facebook om at vise udsendelser fra den Discovery-ejede sportskanal Eurosport på de to online platforme.

"Facebook og Twitter er meget ivrige efter at få fat i højkvalitetssport, og vi taler med dem, da vi har OL-rettighederne i det næste årti," udtalte topchefen i Discovery Networks-koncernen, David Zaslav, for nylig.

Det er amerikanske Discovery Communications, der ejer de europæiske rettigheder til sommer- og vinterlegene i 2018, 2020, 2022 og 2024. Discovery har dog fra begyndelsen slået fast, at koncernen er parat til at dele rettighederne med europæiske broadcastere.

Det har senest kastet en aftale af sig med den finske public service-station YLE. Tidligere har Discovery også indgået en aftale om OL-rettighederne med den hollandske public service-station NOS.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs