MediaWatch

Top 20: Melodi Grand Prix topper listen

Eurovision Song Contest satte sig på de to øverste pladser over sidste uges mest sete tv-programmer. DR-dramaserie fortsætter i nedadgående retning.

Ukrainske Jamala vandt med sangen "1944" finalen ved Eurovision Song Contest. | Foto: Mogens Flindt/Polfoto

Sangkonkurrence Eurovision Song Contest var sidste uges største hit hos seerne. Det viser de ugentlige tv-meter-tal fra Gallup.

På førstepladsen lander finalen, som blev afholdt lørdag aften. Her så 711.000 med. Lidt færre, nemlig 681.000, så den anden ud af to semifinaler i Eurovision Song Contest, som løb af stablen torsdag aften, og som havde deltagelse af det danske bidrag i konkurrencen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs