MediaWatch

Discovery skærer cirka 35 årsværk i Norge

Det norske Discovery Networks laver ændringer af organisationen, og det koster omkring 35 årsværk.

Discovery Networks i Norge vil ruste sig til fremtiden, og det kommer til at koste nedlagte stillinger. Det skriver Kampanje.

Manøvren indebærer en ændring af organisationen, og cirka 35 årsværk bliver berørt.

"Det indebærer en reduktion af bemandingen og centralisering af stillinger på enkelte områder, samtidig med at vi vil styrke organisationen og kompetencerne på andre områder, hvor vækstpotentialet og mulighederne er store. Specielt har vi investeret tungt i sport og det digitale. De midler, som vi frigiver, vil tillade os at vokse og udvikle os videre på disse områder," siger Discovery Networks' direktør, Harald Strømme, ifølge Kampanje om nedbemandingen.

Kampanje skriver, at Discovery i Norge har 182 ansatte ifølge de offentlige regnskabstal, og de omkring 35 stillinger, der skal skæres væk, svarer således til lige under 20 pct. af den samlede medarbejderstab.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs