MediaWatch

MTG vil hæve reklamepriser i Sverige

Tv-koncerner varsler prisstigninger på reklameblokkene næste år på det svenske marked.

Det bliver dyrere at købe reklametid på en af MTG's svenske tv-kanaler næste år, skriver Dagens Media, der har taget pulsen på tv-aktørernes forventninger til næste års prissætning. 

"Flow-tv fortsætter med at være meget efterspurgt på grund af den uslåelige effekt, mediet leverer. Efterspørgslen på vores produkter har været meget høj i 2015, og vi ser allerede før 2016 behov for at regulere priserne opad," siger Mats Nyman, der er chef for MTG TV i Sverige.

Han henviser til, at næste år er et stort sportsår med sommer-OL, som MTG har rettigheder til i Sverige, og EM i fodbold.

TV4 vil sænke priser

Meldingen fra MTG Sverige kommer efter Bonniers tv-koncern TV4 omvendt har sagt, at de forventer at sænke priserne en smule næste år.

Det skal ses i lyset, at de svenske tv-kanaler ikke har haft udsolgt i reklameblokkene den seneste tid, skriver Dagens Media, og at tv-omsætningen i år er faldet en smule på det svenske annoncemarked.

Meldingen kommer forud for forhandlingerne om årsaftalerne mellem tv-stationer og mediebureauer, der typisk indledes i begyndelsen af det nye år.

Hos Discovery Networks Sverige ønsker man ikke at kommentere, hvilket prisniveau koncernen vil gå til forhandlingsbordet med. Det sker af hensyn til de indledende møder, selskabet holder med kunder og bureauer over de kommende uger, siger selskabet til Dagens Media.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs